Värinäkökyvystä ja värihavainnoista Poika on tekemässä väritystehtävää. Äiti pojalleen: ”Miksi värität puun noin?” Poika: ”Tältähän se näyttää.” Äiti: ”Puun runko on kyllä yleensä ruskea ja lehdet...
Voiko aikakauslehtiä brändätä?
Voiko aikakauslehtiä brändätä? Kevätlukukaudella 2022 Painovoimaa-hankkeessa on tehty ennakkoluulotonta kehitystyötä rakentamalla verkkopohjaista, yrityspuheenvuoroihin kytkeytyvää opintojaksoa...
Printtimedian opintoihin tuoteajattelun kautta
Printtimedian opintoihin tuoteajattelun kautta Metropoliassa käynnistyi syyslukukaudella 2020 painoviestinnän sivuainekokonaisuus vapaasti valittavina opintoina. Tavoitteena on ollut pelastaa maamme...
The future is not only digital
THE FUTURE IS NOT ONLY DIGITAL. As gainful employment is for many people tied solely to computers and screens, powerful experiences and recreational alternatives are sought elsewhere. People are...
Painoviestintää hyvällä omallatunnolla
Painoviestintää hyvällä omallatunnolla Kuluttaja mieltää sähköisen vaihtoehdon helposti ympäristöystävällisemmäksi kuin fyysisen. Asia ei kuitenkaan ole näin yksiselitteinen. Yritysten tulisikin...
Painovoimaa-hankkeelle tutkimustukea
PAINOVOIMAA! HANKKEELLE TUTKIMUSTUKEA Metropolia-ammattikorkeakoululle 20 000 euroa tutkimustukea Media-alan tutkimussäätiö myönsi 1.4.2020 Metropolia-ammattikorkeakoululle 20 000 euroa tutkimustukea...
Painovoimaa!
Tulevaisuus ei ole pelkästään digitaalinen. Kun monella ansiotyö on sidottu yksinomaan tietokoneisiin ja näyttöihin, vaikuttavia elämyksiä ja vapaa-ajan vaihtoehtoja haetaan muualta. Digitaaliselle...
Painovoimaa koulutukseen
PAINOVOIMAA KOULUTUKSEEN Uudella opintokokonaisuudella uusia tuulia painoalalle Maaliskuisilla Sign, Print & Pack-messuilla julkistettiin graafisen alan suuri osaamistarvekysely. Alan liittojen ja...
Pelastuuko printti?
PELASTUUKO PRINTTI? Tarvitseeko Suomen graafinen teollisuus ja sitä lähellä oleva työelämä enää tulevaisuudessa korkeakoulutettuja osaajia? Siirtyvätkö kaikki viestintätarpeemme digitaaliseen ja...